Ako zaujať na sociálnych sietiach?

Sociálne siete, predovšetkým Instagram – to je miesto, kde to žije. Miesto, kde sú mileniály a novodobá generácia Z najviac aktívni. Miesto, kde potenciálny zákazníci čerpajú inšpiráciu, kde komunikujú, ale aj miesto, kde sa vzdelávajú a odkiaľ berú tipy a recenzie. Instagram je dôležitý kanál pre umelcov, teda aj vás, vlasových PRO, vlasových virtuózov a artistov. Vizuálna platforma, akou je Instagram, je ideálnou galériou a prezentáciou do vizuálneho priemyslu, do ktorého vlasy určite patria.  

Vizuálna podoba je to prvé, čo na sociálnych médiách zaujme. Preto je obsah profilu a kvalita fotiek veľmi dôležitá. Nepotrebujete profesionálneho fotografa a niekoľko tisícový budget. Úplne stačí klasický mobilný telefón a dodržanie jednoduchý pravidiel. 

Fotky musia zaujať a udržať pozornosť ľudí, ktorí sa dostanú k vám na profil. Prezentácia na sociálnych médiách vám môže pomôcť prilákať nových klientov, vybudovať značku, zvýšiť povedomie o salóne a naplniť tak zoznam s rezerváciami. Naopak, nekvalitné, rozmazané fotky pôsobia neprofesionálne, aj keď v skutočnosti bol výsledný efekt  krásny, takéto nekvalitné fotky môžu skôr uškodiť. 

1) Ponúkate zážitok 

Návšteva salónu je relax, oddych, starostlivosť o telo, ale aj dušu. Najlepšie fotografie, ktoré získate budú od vašich skutočných klientov hneď po tom, ako im dokončíte úžasnú službu, zážitok.  Koniec koncov, je to vaše cieľové publikum – osoba, ktorá sedí vo vašom kresle. 

Ak zákazník súhlasí, odfoťte vlasy pred a po (zozadu) a hlavne efekt „PO“ mu rovno aj ukážte. Väčšina zákazníkov je príjemne prekvapená, keď vidia svoje vlasy zozadu. Ak budú súhlasiť, môžete ich rovno označiť na stories, poprípade im fotky poslať, aby si ich mohli zazdieľať aj oni na svojom účte. 

Foto: Evita Ferová, Zuzana Kováčová- EVITA STYLE Trenčín

2) Zamerajte sa na vlasy, nie na tvár 

 90 % klientov nebude chcieť mať tvár na vašom profile, to je ale úplne v poriadku. Na výsledný WOW efekt stačí fotka vlasov zozadu. 

Foto: Lýdia Mešťanová Technológ-školiteľ LP Slovensko & Magdaléna Jalovičiarová Technolog-školitel LP Čechy

3) Prirodzené svetlo 

Ak je to možné, fotky robte vždy na jednom mieste. Vyskúšajte si s vašim tímom, ktorý „kútik“ by bol na fotky najlepší. Ideálne oproti dverám, oknu, aby bolo na fotke prirodzené svetlo. Žiarovky a umelé osvetlenie totiž skresľuje výslednú farbu. 

4) Jednoduché pozadie  

Jednofarebné pozadie bez rušivých prvkov je najideálnejšie, aby zbytočný šum v pozadí neodlákal pozornosť od vlasov. 

5) Urobte viac fotiek 

Snažte sa urobiť viac záberov, keby náhodou jeden nevyšiel. Ideálne z viacerých uhlov, poprípade môžete skúsiť zakomponovať ruky, či jednoduchý hairstyling. 

Foto: Lýdia Mešťanová Technológ-školiteľ LP Slovensko

POPIS, HASHTAGY, OZNAČENIA 

Na záver, keď už máte vytvorenú perfektnú fotku, nezabúdajte na správny popis, označenia a hashtagy. Popis by mal byť stručný,  ale mal by mať informatívnu hodnotu a ideálne, keby sa štýl popisu obmieňal.  

Nižšie nájdete inšpiráciu, čo zaujme: 

  • Popis o akú službu ide - French Balayage, zosvetlenie, melír, French Glossing – aby tam bola tá odborná časť.
  • Ak je vás v tíme viacej, uveďte, kto daný look robil – aby to pridalo „rodinný“ priateľský efekt.
  • V prípade, že máte od zákazníčky viac informácií (napríklad, zákazníčka si farbila vlasy doma, teraz sa rozhodla vyskúšať French Balayage, poprípade chcela opraviť farbu a podobne) určite z toho vytvorte príbeh. Pretože je skvelé ukázať, že sa zaujímate o vašich zákazníkov, počúvate a samozrejme vyčarujete z ich vlasov tie najlepšie výsledky.
  • Zaujímavosti - koľko približne trval daný proces – napr. táto krásna French Balayage bola hotová za 3 hodiny aj so strihaním a výslednou starostlivosťou.
  • Emotikony s mierou. Ak si myslíte, že emotikon sa hodí k danému textu, určite ho tam použite. Vyhnite sa ale ich nadmernému používaniu, aby to stále pôsobilo profesionálne. 

Dôležitosť #hashtagov 

  • Pre zákazníkov: Zákazníci často vyhľadávajú na Instagrame práve podľa hashtagov – #frenchbalayage #kadernictvo #uces #kratkevlasy #dlhevlasy #blondvlasy #melir a podobne.  
  • Pre vás, PROfesionálov: Použitie hashtagov - značiek vám pomáha v budovaní povedomia. Preto sa nebojte a použite hashtagy, ktoré sa hodia k danému looku. Ak ste farbili s boostermi Dia light použite: #dialightboosters #dialight. Ak robíte so značkou L'Oréal Professionnel nezabudnite na hashtagy #loreal #lorealczsk #lorealpro. Použili ste rad Metal Detox? Dajte to vedieť do hashtagu: #metaldetox #metaldetoxolej 

Prečo označovať? 

Neváhajte a označte nás na vašich výsledných lookoch - či už v stories, na fotke, feede či vo videu. Tak si váš post hneď všimneme a vieme ho prezdieľať na našom účte, tým pádom sa váš look dostane medzi ostatných kaderníkov, medzi celú komunitu a tak sa môžeme navzájom inšpirovať. 

Ak ste použili na farbenie či starostlivosť produkty L'Oréal Professionnel označte účty: